Większe zyski dzięki zapachom

Jeżeli już masz sklep i pragniesz w dużym stopniu podnieść sprzedaż, to w tak zaistniałej okoliczności warto zastosować reklama zapachowy. Jest to specjalna gałąź marketingu, której celem jest wytworzenie w kliencie potrzebę zakupu konkretnych produktów lub konkretnego produktu. Dzięki zapachom można sterować ludzkim działaniem i skłaniać ludzi do dokonywania konkretnych wyborów zakupowych.

Zakupowe wybory częstokroć są nieuświadomione. Kupujemy coś, mimo że wcale tego nie potrzebujemy bub potrzeba jest znikoma. Ma to psychologiczne wykorzystanie również w reklamie. Reklama, który wykorzystuje zapachy, jest w stanie w dużym stopniu poprawić obroty w konkretnym sklepie. Aromatyzacja wnętrz na dokładnie sprecyzowane zapachy może w ogromnym stopniu wzmagać sprzedaż i w tym przypadku sprzedaż może być poprawiona dosłownie o kilkanaście procent tylko i tylko dlatego, że zastosowano dany zapach.

Znacząca większość ludzi dosłownie nie zdaje sobie sprawy, jak ważne jest to, w jakich sklepach ładnie pachniało i w dodatku, że wykorzystano dokładnie sprecyzowane zapachy. Tylko poszczególne mieszanki zapachowe są w stanie przynieść dokładnie określone efekty i to takie, które przełożą się w późniejszym czasie na bardzo dobre rezultaty w dystrybucji. Aromamarketing, bo tak nazywa się to działanie, jest w stanie przynieść nam ogromne zyski i to niewielkim nakładem kosztów. W wielu przypadkach klienci, którzy są w naszym sklepie, mogą zostawić wręcz kilkanaście procent dodatkowo pieniędzy, z samego tylko faktu, że wykorzystany był w sklepie odpowiednich zapach, który skłonił ich do zakupów. To z kolei wspaniała wiadomość.

Zobacz więcej: aromatyzacja.

Dodaj komentarz