Treść przekazu reklamowego

Skuteczna reklama to głównie adekwatny przekaz. Im skuteczniejszy, tym szybsza i bardziej zadowalająca reakcja ze strony odbiorców reklamy. W informacji przekazu reklamowego istotne jest zilustrowanie tych korzyści, które wynikają ze skorzystania z oferty nadawcy reklamy. Taka reklama to przede wszystkim apel do kontrahentów, który ma możliwość przybierać trzy formy.
Przekaz reklamowy ma możliwość skorzystać m.in. z apelu racjonalnego. Tutaj istotne jest odwoływanie się do konkretnych korzyści związanych z dokonaniem zakupu reklamowanego produktu. W znaczącej liczbie sytuacji treść takiego przekazu skupia się na jakości produktu, na jego licznych walorach , a dodatkowo efektywności, częstokroć w takim apelu podkreśla się również oszczędność jako jeden z najbardziej bardzo istotnych walorów produktu.
Reklama może wykorzystać też apel określany mianem emocjonalnego. Taka treść musi się odwołać do uczuć odbiorców reklamy i wzbudzić w nich pozytywne emocje, dzięki którym szybciej podejmą oni decyzję o dokonaniu konkretnego zakupu. Nierzadko w takiej reklamie nadawca stara się odwołać się do uczuć negatywnych, co natomiast jest zabiegiem dość ryzykownym i niebezpiecznym. Częściej wykorzystywane są więc pozytywne emocje, takie jak: miłość, przyjemność oraz dodatkowo duma. Reklama może przybierać różnorodne formy, wykorzystywane są róznorakie formy jej przekazu: gazeta, telewizja, internet, kino, telefon, szyldy, banery, dlagi reklamowe i tak dalej. Część z nich możemy zainicjować własną pracą, jak flagi reklamowe które zakupić można w specjalny sklepie – akcesoria do flag.
Reklama ma możliwość skorzystać również z apelu moralnego, który opiera się na takich kategoriach, jak dobro i zło. W znaczącej liczbie sytuacji taki apel pojawia się w reklamach o charakterze społecznym, kategorycznie w mało znaczącej liczbie sytuacji pojawia się w reklamie towarów zwyczajnego użytku.