Profesjonalny projekt logo

Profesjonalne logo firmy powinno być: Łatwe – zasada jest banalna – im mniej tym całkiem dobrze, wiele firm natomiast do niej się nie wykorzystuje; Dopasowane do charakteru działalności firmy – znak graficzny ma nawiązywać do misji i wizji firmy, jednakże pamiętając o dążeniu do minimalizmu;

Uniwersalne – powinno uwzględniać sposobność jego powielania na różnych materiałach, projekty logo powinny zostać zrobione w programie graficznym z zapisem wektorowym, aby móc je skalować w dowolnej wielkości; warto zwrócić uwagę na jego wygląd na tle różnorakich kolorów; aby uniknąć wpadek graficzny projekt logo powinien być przygotowany, oprócz standardowego wersji czarno-białej i achromatycznej, tak ażeby potem nie było problemów z wykorzystywaniem (polecana strona: http://www.poradnik.iveno.pl/projektowanie-logo); Ponadczasowe – umożliwia to na lepszą identyfikację wizualną firmy, nie powinno ulegać trendom i nie powinno się go modyfikować, a o ile już to ograniczyć się do drobnych, kosmetycznych przeróbek, zachowując fundament znaku graficznego; Mające jasny, czytelny przekaz – powinno być jak najbardziej ogólne, należy ograniczyć stosowanie zbędnych ozdobników, nie warto upychać w logo rozbudowanych ilustracji, gdyż mogłoby to zakłócić jego przekaz i wprowadzić chaos; Zapamiętywalne – im łatwiejsze logo tym bardziej zapamiętywalne, łatwe symbole zwykle łatwiej się kojarzą. By całkiem dobrze zrozumieć sens tych zasad warto spojrzeć na logo znanych światowych firm, jak przykładowo. logo Coca-Cola, Adidas, IKEA czy Apple. Loga te istnieją od lat, są klasykami, nie zmieniają się z roku na rok i pod wpływem trendów. Są łatwo kojarzone i takie również powinno być logo naszej firmy.

Warto sprawdzić: http://www.marketing.iveno.eu/projektowanie-logo

Dodaj komentarz