Negatywne opinie

Pozytywny marketing nie za każdym razem przynosi rewelacyjne efekty. W pewnych przypadkach mimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zapewnić właściwych efektów.

Kiedy konkurencja posiada nad nami de fakto ogromną przewagę, całkiem jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten właśnie sposób musimy postępować, jeśli pragniemy znaleźć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR może w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne funkcjonowania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. Jeżeli nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za poradą pozytywnych opinii o mojej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się w całości innym modelem. Jest nim czarny reklama, czyli całkiem inaczej próba zdetronizowania konkurencji za pomocą umieszczania w internecie negatywnych informacji o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Mamy dwie restauracje i każda z nich jest genialna, każda posiada klientów i dobrą opinię, niemniej jednak jedna woli być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć działania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeżeli już tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to całkowicie zrozumiałe będzie, że taka firma jest wtedy na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, kiedy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania i o to właśnie chodzi. Czarny marketing szeptany ma możliwość się stać tajną bronią mojej firmy.

Zobacz więcej: negatywne kampanie reklamowe.

Dodaj komentarz