Na jakiej zasadzie działa reklama zewnętrzna i co ją charakteryzuje?

Reklama zewnętrzna stała się już nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu. Można się z nią spotkać na ulicach wielkich miast , a oprócz tego przy drogach szybkiego ruchu. Bardzo często w tej formie reklamy wykorzystywane są plakaty wielkoformatowe, choć bardzo popularne są także neony oraz dodatkowo podświetlane szyldy.

Reklama zewnętrzna zapewnia firmie sporo korzyści. Przede wszystkim jest to reklama bardzo dobrze widoczna, która – głównie dzięki swym rozmiarom – może skutecznie wpływać na przechodniów i przyciągać ich uwagę. Jest to reklama, która umożliwia utrwalić w oczach przechodniów wizerunek firmy i w prosty sposób przekazuje im informacje na temat działalności jakiegoś przedsiębiorstwa albo konkretnego produktu. Tego rodzaju reklamy projektuje sporo firm na przykład. outdoor białystok.
Niestety, reklama zewnętrzna ma także wiele minusów. Do jej kluczowych wad zaliczyć można relatywnie wysokie koszty produkcji , a oprócz tego fakt, że wywieszone na ulicy plakaty i szyldy z w pewnych przypadkach są niszczone przez czynniki atmosferyczne.
Reklamę zewnętrzną można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwszą stanowią plakaty wielkoformatowe, drugą – reklamy malowane.
Najbardziej rozpowszechnioną formą reklamy zewnętrznej są plakaty wielkoformatowe. W bardzo wielu przypadkach są one drukowane techniką sitodruku, dzięki czemu duża powierzchnia ma możliwość zostać pokryta farbą w sposób jednolity. Takie plakaty składają się najczęściej z paru arkuszy, które po złożeniu tworzą jeden, gigantyczny obraz.
Inny charakter mają już reklamy malowane. Mogą być one znacznie większe od plakatów wielkoformatowych. Są one wyjątkowe. Tworzone są ręcznie, w jednym, niepowtarzalnym egzemplarzu. Nic w tym dziwnego, że reklamy malowane kosztują znacznie więcej niż plakaty wielkoformatowe, drukowane zazwyczaj w bardzo dużej ilości sztuk.
Reklamy malowane najczęściej umieszczane są w tych miejscach, w których natężenie ruchu jest szczególnie duże. Swą formą, wymiarem, wyjątkowością i treścią są one w stanie szczególnie silnie wpływać na odbiorców. Choćby dużo kosztują, jest to dobra inwestycja, która ma możliwość przynieść pozytywne efekty.