Która forma reklamy jest obecnie skuteczna?

Reklama w Polsce przejawia kilka cech charakterystycznych, które koniecznie muszą uwzględnić w swej działalności marketingowej działający na tym rynku przedsiębiorcy. Branża reklamowa w Polsce rozwija się szybko i sprawnie, zaś szczególnego rozpędu w tej dziedzinie nabrano po wprowadzeniu gospodarki wolnorynkowej. Coraz silniejsza integracja z Unią Europejską sprawa zaś, że polscy producenci reklam oraz wszyscy, którzy są nadawcami reklam, coraz bardziej starają się dopasować do europejskich trendów w tej dziedzinie.
W latach 90-tych , a ponadto z początkiem XXI wieku można było zaobserwować na polskim rynku wzrost wydatków przeznaczanych na działalność reklamową. Początkowo (w latach 90-tych) działalność reklamowa skoncentrowała się przede wszystkim na wielkich przedsiębiorstwach oraz dodatkowo na międzynarodowych korporacjach, które zaczęły podbijać polski rynek. Z czasami wysokiej klasy kampanią reklamową zainteresowały się też mniejsze, rodzime przedsiębiorstwa.
Jedyną w swoim stylu cechą polskiego rynku reklamy jest to, że dominującą rolę odgrywa tu telewizja. Reklama telewizyjna uważana jest za najskuteczniejszą, i choćby wymaga sporych inwestycji przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej formy przekazu. Dużym zainteresowaniem jeszcze w latach 90-tych cieszyła się w Polsce reklama prasowa, jednakże w ostatnich latach wydatki przeznaczane na nią znacznie spadły. Niewielkie znaczenie ma też reklama kinowa, rośnie za to rola i znaczenie reklamy przedstawionej w Internecie. Reklamą internetową z powodzeniem ma możliwość zająć się agencja reklamowa, która oprócz reklamą w sieci może także wyprodukować reklamę zewnętrzną – reklama częstochowa. Jest to skutkiem coraz łatwiejszego dostępu Obywateli Polski do tego medium , a dodatkowo coraz niższych kosztów związanych z rozpowszechnianiem wykorzystującą obecnie Internet.